Thursday, 18 April 2013

Garam Buluh


Kalau dengar garam buluh..apa yang terfikir? Garam yang diperbuat dari buluh ke atau ape?hehe
Kalo Danis la mesti dah fikir macam tu kalo tak taw pape psl this produk.

Ok kalo nak tahu lebih lanjut tentang GARAM BULUH
Jom baca details kat bawah:


  • Hai-O Garam Buluh menggunakan garam dijemur di bawah matahari yang berorganik dan 100% semulajadi sebagai ramuan utamanya. 
  • Garam ini diperolehi daripada air laut yang kaya dengan tenaga bijih-bijih bawah tanah Pulau Xiongjin dan Pulau Yanping yang terletak di Pantai Barat Korea. 
  • Garam semulajadi ini dimasukkan ke dalam buluh yang berusia tiga tahun, kemudian ditutup dengan tanah liat, dimasukkan ke dalam relau bagas, dan dibakar dengan pokok pine sehingga buluh dibakar menjadi serbuk dan ketulan garam buluh terbentuk. 
  • Selepas proses pembakaran, bahan berbahaya seperti logam berat dan kotoran yang ada dalam garam telah dineutralkan atau disingkirkan, manakala intipati pokok pine (resin pine, minyak pine) dan buluh (200 lebih jenis elemen surih yang diperlukan oleh badan) bercampur ke dalam garam dan menambahkan kandungan ion logam inorganik yang diperlukan oleh badan manusia seperti magnesium, kalsium, kalium, kuprum, ferum, zink dan sebagainya.

Apakah bezanya Hai-O Garam Buluh dengan garam biasa?
  • Garam buluh telah menyingkirkan bahan berbahaya terhadap badan misalnya logam berat dan bahan kimia) dalam proses pembuatannya.
  • Meningkatkan nilai nutrisi dalam garam
  • Kebanyakan garam melalui pemprosesan kimia, kandungan natrium adalah lebih tinggi, justeru itu, pengambilan masa panjang akan memudaratkan kesihatan.









Ni antara Testimoni Garam Buluh:




































Menarik kan..
Sebelum ni kita just guna garam tanpa mengambil kira kesan garam dan keatas badan kita..

So what next??


with love
WirdanisRazali



No comments:

Post a Comment